datingsite parship

Home » Online Dating » Blog » Datingsites onder de Tros Radar
Blog

Laatst bijgewerkt op mei 18th, 2017 | door Welke online datingsite?

0

Datingsites onder de Tros Radar

In het consumentenprogramma Radar van de publieke omroep Tros worden verschillende bedrijven en overheidsinstanties onder de loep genomen. Hierbij wordt een kritische blik geworpen op de service die aan de consumenten wordt verleend. En aangezien datingsites ook een dienst aanbieden, ging Radar ook even kijken hoe het in die sector zat. Deze uitzending werd uitgezonden in april 2010 toen datingsites al op volop toeren draaiden. Voor de uitzending vroeg Radar de mening van ongeveer 6000 mensen over verschillende datingsites.

Alles scoort gemiddeld

Uit dit onderzoek bleek dat er eigenlijk geen enkele datingsite is die het opvallend goed doet. Alle sites zijn nogal met elkaar te vergelijken. Maar wat nog het meeste opviel, is dat betaalde lidmaatschappen het niet zoveel beter doen dan gratis lidmaatschappen. En dat is opvallend, want je zou wel denken dat een site dat geld vraagt voor een service, een veel betere kans geeft op het vinden van de ware liefde. Maar niets is dus minder waar. In beide gevallen heb je evenveel kans op het vinden van een partner.

Op ieder potje past een dekseltje

In 2010 maakten honderdduizenden Nederlanders al gebruik van de diensten van een datingsite. Van nieuwerelatie.nl en postcodedate.nl tot alleenstaandepapas.nl. Aan elk type vrijgezel is er wel gedacht. De websites etaleren dan ook graag met het motto: op ieder potje past een dekseltje. Met andere woorden: voor iedereen loopt de ware wel ergens rond en die is te vinden op datingsite A of B. Voor de uitzending nam Radar contact op met relatiedeskundige professor Roos Vonk. Zij ziet ook wel de voordelen in van datingsites. Zo vindt ze het een pluspunt dat het zoekgebied naar een partner plots heel wat groter is dan in het gewone leven. Hoe groter de vijver, hoe meer kans op vis natuurlijk.

Wat als iedereen een match heeft?

Radar vroeg zich ook af of datingsites wel gebaat zijn bij een match? Want als de succesratio 100% zou zijn, dan zou er op een dag natuurlijk geen markt meer zijn. Daarom ging Radar kijken hoe datingsites hun geld verdienen. Bij de meeste sites start je gratis en kun je wat rondsnuffelen. Wil je contact leggen of wil je meer foto’s zien? Dan moet je vaak starten met een betalend lidmaatschap. En zo gaat de bal natuurlijk aan het rollen. Via het testpanel kreeg Radar nog meer inzicht in de wondere wereld van de datingsites.

Vrouwen zijn serieuzer

Mensen wisselen vaker van partner dus heb je vaker de hulp nodig om iemand te ontmoeten. Vooral als je ouder bent, is een datingsite zeer handig. De helft van de deelnemers schrijft zich in omdat ze op zoek zijn naar een serieuze relatie. Mannen echter, zijn vaker uit op een avontuurtje en doen daarom alsof ze in zijn voor iets serieuzer. Dus eigenlijk gebeurt online hetzelfde wat er ook offline gebeurt? Wil je alle resultaten van het testpanel te weten komen of wil je de integrale uitzending zien? Dat kan hier: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/19-04-2010/.


About the Author

Anoniem



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar boven ↑