datingsite parship

Home » Hoe kom ik snel van liefdesverdriet af?
Geen categorie

Laatst bijgewerkt op september 16th, 2018 | door Welke online datingsite?

0

Hoe kom ik snel van liefdesverdriet af?

Liefdesverdriet mag zeker niet onderschat worden. Uit onderzoek blijkt dat het ervaren van een dergelijk hartzeer eenzelfde effect op je lichamelijke en geestelijke gesteldheid heeft als ziekte, depressieve gevoelens of zelfs verslavingsverschijnselen. De kans is dan ook groot dat je er letterlijk ziek van wordt als je er niet goed mee om kunt gaan of weet hoe je voor jezelf moet zorgen. Het kan je hele gevoelswereld volledig op zijn kop zetten en je met een radeloos gevoel achterlaten.

Je kunt met liefdesverdriet kampen wanneer een relatie tot een eind komt, maar net zo goed als er nog niet sprake van een relatie of enig innig contact is geweest. Mogelijk vond je iemand leuk, die geen interesse in je terug blijkt te hebben of mogelijk een andere vrouw als vriendin kiest. Ook dan kun je met liefdesverdriet te maken krijgen, als je in gedachten een heel ander scenario voor ogen had. In alle gevallen wil je uiteraard zo snel mogelijk van je luduvudu af. Hiervoor zijn enkele bruikbare tips te noemen, die je snel weer op de been helpen.

Erken je gevoelens

Niets is zo schadelijk voor pijn van het hart als dit te ontkennen of te negeren. Hierdoor gaat het gevoel van gemis, verlies en pijn zeker niet sneller weg, maar maak je het vaak nog erger dan het hoeft te zijn. Door je gevoelens weg te drukken, borrelen deze enkel op in je lichaam en komen ze er op een gegeven moment alsnog uit en dan mogelijk als een onhoudbare explosie die je in een nog dieper dal gooien dan je je nu al voelt, nu je je bewust bent van je liefdesverdriet. Het is belangrijk je gevoelens serieus te nemen en hier de juiste zorg en aandacht aan te geven. Zo respecteer je dat je gevoelens voor iemand hebt en dat deze gevoelens gekwetst zijn.

Liefdesgevoelens laten je immers iets hopen en verlangen wat nu niet uit is gekomen en dit is een oprecht verlies en zorgt ervoor dat je een soort van rouwperiode door gaat. Dit is een natuurlijk verloop en niet iets waar je je voor hoeft te schamen. Ook hoef je het jezelf niet kwalijk te nemen. Dus net te doen alsof je nergens last van hebt of het jezelf aan te rekenen dat je nu pijn en verdriet voelt, helpt je niet verder. En doet ook je vermogen van om iemand te geven geen eer aan. Het blijft iets moois om van iemand te houden of mooie kwaliteiten in iemand te herkennen, dus het is helemaal logisch dat het zeer doet als je hier geen uiting aan kunt geven.

Zoek gepaste afleiding

Zodra je je gevoelens kunt erkennen, is het belangrijk om afleiding te zoeken. Een goed begin is om gedachten aan de andere persoon bewust uit je hoofd te zetten. Door telkens opnieuw aan iemand te denken, zal het gevoel opnieuw worden aangewakkerd. Wanneer je jezelf betrapt op het afdwalen richting de persoon in kwestie, richt je aandacht dan bewust op hetgeen je mee bezig bent of op andere mensen. Bedenk wat je allemaal wilt doen en zoek hierin ook mogelijkheden. Ga wandelen buiten of naar de sportschool, wees actief en onderneem leuke activiteiten.

Door fysiek bezig te zijn, vorm je positieve stofjes in je lichaam die je weer een goed gevoel zullen geven. Ook kun je ervoor kiezen om je aandacht te richten op het aanleren van een nieuwe taal of neem gitaarles. Het is belangrijk dat je gepaste afleiding zoekt, in iets wat je aandacht heeft en waarin je plezier kunt hebben. Het is verstandig je niet gelijk op het uitgaansleven te storten, om snel een vervanger te zoeken voor de persoon die je nu net aan het loslaten bent. Hiermee overstem je enkel je gevoelens en kan er geen goede verwerking plaatsvinden. Je brengt jezelf zo mogelijk in situaties waar je nog helemaal niet aan toe bent.

Vermijd het contact

Ondanks dat je iemand nog steeds graag wilt zien en mogelijk nog steeds hoopt op een toenadering, is het beter om de persoon waar je verliefd op bent langere tijd niet meer te zien. Enkel zo zal je gevoel kunnen afvlakken en kun je over je liefdesverdriet heen komen. Door iemand telkens opnieuw te zien, blijven de gevoelens opwakkeren. Je moet als het ware onthechten en dit doet al zeer genoeg, zonder dat je steeds opnieuw weer met die persoon wordt geconfronteerd. Vermijd plekken waarvan je zeker weet dat je hem tegen gaat komen en kies er daadwerkelijk voor om jezelf de rust en afstand te gunnen. Dit is zeker nodig om uit de gewoonte van het gevoel te komen. Wanneer je iemand niet kunt ontlopen, helpt het om je aandacht op anderen te richten en het directe contact zo veel mogelijk te vermijden. Door neutraler aardig te zijn, zal op een gegeven moment het gevoel verder afzwakken.

Schrijf het gevoel van je af

Om de ergste lading aan liefdesverdriet uit je systeem te krijgen, is het belangrijk om je gevoelens en gedachten van je af te schrijven. Op deze manier kun je ze toch kwijt en zullen ze niet langer meer toenemen. Je kunt zo eerlijk mogelijk over je gevoel zijn als je zelf wilt, zonder dat iemand hierover hoeft te weten. Door dit te doen, geef je erkenning aan wat diep in jou leeft en kan het een nieuwe weg vinden. Je kunt zo je hoofd leegmaken en uiting geven aan je gevoelens. Dit zal voor verlichting zorgen en ertoe leiden dat je weer ruimte krijgt voor andere interesses en compassie met jezelf.


About the Author

Anoniem



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar boven ↑